Voor Solamx in Hengelo zijn wij op zoek naar een Senior Financial Controller (24-40 uur)
Als Senior Financial Controller binnen het Finance team van Solmax ben jij de spil binnen onze financiële afdeling en samen met de administrateur en Business Controller medeverantwoordelijk voor de financiële administratie van onze productie locatie in Hengelo. Binnen deze functie houd jij je vooral bezig met de financiële verslaglegging, (mede) verzorgen van managementinformatie, het verwerken van financiële gegevens en het ondersteunen bij de personeels – en salarisadministratie. Naast de collega’s in Hengelo zul je ook samenwerken met de collega’s op onze vestigingen in Bezons (Frankrijk), 6th of October (Egypte), Linz (Oostenrijk) en Rechlin (Duitsland). Onze internationale organisatie is volop in beweging waardoor er veel ontwikkelmogelijkheden zijn. Wij zijn daarom op zoek naar een financiële professional met een scherp oog voor detail, een passie voor nauwkeurigheid en die het een uitdaging vindt om de afdeling verder te professionaliseren.
Wat kun je van ons verwachten?
- Salaris € 5.000,- - €6.500,- obv een 40- urige werweek
- Persoonlijke ontwikkeling van je kennis en vaardigheden binnen een internationale organisatie.
- Prettige en informele werksfeer.
- Mogelijkheid om deels hybride te werken.
- Een goed salaris passend bij de ervaring en functie, daarnaast neem je deel aan de CAO MITT.
- Goede pensioenregeling.
Werkzaamheden: Financiële vastlegging:
- Het (mede) opstellen van de begroting.
- Het (mede) opstellen van de periodieke rapportages.
- Het (mede) opstellen van de jaarrekening.
- IC afstemming/consolidatie vorderingen en schulden met binnen en buitenlandse werkmaatschappijen.
- Het analyseren en verklaren van de budgetverschillen.
- Het maken van de aansluiting tussen de boekhouding en de salarisadministratie.
- Het verrichten van de maandelijkse/jaarlijkse btw- en CBS aangiftes.
- Het controleren of de sub-administraties (crediteuren, debiteuren en vaste activa) zijn aangesloten op het grootboek; het signaleren en oplossen van afwijkingen.
- Het verrichten van interne controles van het bedrijfsinformatie(ERP-)systeem.
- Het signaleren van mogelijkheden tot verbetering in werkmethoden en procedures en het bespreken hiervan met de Controller.
Wat wij denken nodig te hebben?
- Een persoon die een passie heeft voor financiële zaken en graag gedetailleerd, goed voorbereid en volgens de beste volgorde en werkwijze werkt. Hierbij weet je in processen te denken en de juiste prioriteiten te stellen.
- Een persoon die zeer nauwkeurig, secuur en resultaatgericht is.
- Een persoon die vloeiend Nederlands kan en een goede beheersing heeft van het Engels. Duits is (i.v.m. de samenwerking met onze andere vestigingen) een pré.
- Een persoon met een afgeronde financieel/economische opleiding, bij voorkeur op HBO-niveau.
- Een persoon met enige werkervaring in een vergelijkbare rol, ervaring in een productie omgeving is een pré.
- Een persoon met goede kennis van het office pakket, met name Microsoft Word en Excel. Ervaring met SAP / Dynamics365 is een grote pré.
Wie zijn wij?
Solmax is marktleider in de productie en verkoop van geotextielen en geokunststoffen voor verschillende toepassingen. Solmax is in 1981 opgericht en is gegroeid door de overnames van GSE, TenCate Geosynthetics en Propex. Solmax is marktleider in de productie en verkoop van geotextielen en geokunststoffen, met meer dan 2.000 medewerkers. Het hoofdkantoor van Solmax is gevestigd in Quebec, Canada, met dochterondernemingen en activiteiten over de hele wereld.
Ben je enthousiast geworden na het lezen van de vacature dan zie ik graag je reactie tegemoet.